ТОРТА "РАФАЕЛО"





Рецептата за тази чудесна тортичка е на Ани Шакарян ,за което и благодаря.Ако имате нужните продукти и мъничко свободно време може да я пробвате и вие.Аз реших да не променям нищо в нея,единствено бисквитите,които ползвах са други,защото не съм в България.Освен това направих половин доза,като спазвах точните продукти.И така ми се получиха две малки тортички с диаметър 12см.от полината доза.Аз обаче ще напиша продуктите за пълната доза.И така:


ПРОДУКТИ:
320гр.бисквити "Роден край"
(аз използвах бисквити"Μιραντα-Παπαδοπουλω")
прясно мляко за напояване на бисквитите

За крема:
125гр.размекнато кр.масло
200гр.бял шоколад
400гр.заквасена сметана
200мл.сладкарска сметана
1 ванилия
настъргана кора от 1/2 лимон
100гр.кокосови стърготини

Първо приготвяме крема.Стопяваме на водна баня шоколада.Оставяме да се охлади и смесваме с размекнатото масло.Добавяме по малко от заквасената сметана и бъркаме с шпатула.Следват лим.кора,ванилията и кокоса.Отделно разбиваме сладкарската сметана и я прибавяме и нея към крема.Отново разбъркваме с шпатулата.
Кремът е готов.

Във форма с отварящ се ринг слагаме малко от крема и редим ред от бисквитите,които първо топим в млякото.След това намазваме с крем и отново редим бисквити,натопени предварително в мляко.И така,докато се получат 3 пласта,като се завършва с крем.Заравняваме отгоре и слагаме да се стегне в хладилника.Отгоре украсяваме по наше желание.Аз използвах шоколадови дражета - стафиди с шоколад.
** Може да приложим нашето въображение и да импровизираме като използваме сладко или плодове от компот между пластовете.




Ето и вашето парченце:





Коментари